Czasem trudno postawić na konkretne gadżety reklamowe. Jest ich na tyle dużo, że wybór konkretnego upominku dla swoich pracowników lub kontrahentów może być, delikatnie mówiąc skomplikowany. Spróbujmy więc w jakimś stopniu uporządkować je i przypisać do określonej kategorii. Być może – dzięki temu – wybór konkretnego gadżetu będzie znacznie łatwiejszy.
Gadżet reklamowy – czym jest?
Trudno jednoznacznie zdefiniować gadżet reklamowy. Powszechnie uważa się je za funkcjonalne akcesorium, którego zadaniem jest poprawa komfortu życia użytkownika w najróżniejszy sposób, a także – co równie ważne – promocja określonej marki. Gadżet ten jest zatem swoistym nośnikiem informacji, wśród których najważniejsze, to:
-
prezentowana marka,
-
odniesienie do konkretnego produktu,
-
grafika, mająca budować pozytywne skojarzenia.
Reasumując, gadżety reklamowe są funkcjonalnym narzędziem promocji i reklamy. Mało tego – ich „grono” stale się rozszerza.
Ewolucja gadżetu reklamowego
Cechą, jaka charakteryzuje gadżety reklamowe, jest ich ciągła ewolucja. Pamiętamy, jak jeszcze kilka lub kilkanaście lat temu kojarzyły się one wyłącznie z artykułami biurowymi. Dziś, dzięki przyspieszającemu rozwojowi technologicznemu pojawiają się na rynku coraz to nowe przykłady marketingowych gadżetów. Co ciekawe, niektóre z nich utraciły status „dobra luksusowego” i stały się produktem, który warto mieć zawsze przy sobie.
Jak podzielić gadżety marketingowe?
W związku z tym, że lista gadżetów reklamowych stale się rozszerza, można je podzielić na określone podgrupy. Podobny podział wprowadzono w ofercie serwisu gratisownia.pl, który specjalizuje się w dostarczaniu pomysłowych upominków, które mogą stać się wizytówką również Twojej firmy.
-
Kubki reklamowe – to akcesoria codziennego użytku, które prawie zawsze mamy przy sobie. Kojarzą się z ciepłem, bezpieczeństwem i komfortem, dlatego świetnie sprawdzają się jako nośnik reklamy.
-
Torby ekologiczne – to gadżety, które nawiązują do ochrony środowiska i odpowiedzialności za nie. Sprawdzą się one jako narzędzie promocyjne firm stawiających na ekologię.
-
Długopisy reklamowe – to coś, co zawsze trzeba mieć przy sobie. Kojarzą się z profesjonalizmem i porządkiem. Od zawsze były atrybutem managerów i rzetelnych przedsiębiorców.
-
Smycze reklamowe – to funkcjonalny i lekki gadżet, który kojarzy się z profesjonalizmem i porządkiem. Smycz jest uniwersalnym narzędziem reklamy, gdyż przydaje się każdemu.
-
Pendrive – mobilny nośnik danych ucieszy nie tylko informatyków, ale też wszystkich tych, którzy pracują w biurze. To przydatne urządzenie, które nawiązuje do mobilności i nowych technologii.
-
Powerbanki – to gadżety reklamowe przeznaczone dla tych, którzy chcą mieć pod ręką dodatkową moc i – być może – pracują zdalnie. Sprawdzą się one np. w roli narzędzia promocyjnego agencji kreatywnych.
-
Odzież reklamowa – wygodne i ergonomiczne ubranie docenią wszyscy, którzy lubią modnie wyglądać.
Mamy nadzieję, że podział ten przynajmniej częściowo zainspirował Was do wyboru określonego gadżetu reklamowego dla siebie, swoich pracowników, kontrahentów lub klientów.